The end of the whole mess

Dagens Ilandsproblem: Har kylskåpet fullt av sushi men får inte äta förrän klockan halv åtta.
För att ha annat att tänka på tänker jag försöka sticka lite och se om mitt favoritavsnitt av Nightmares and Dreamscapes, nämligen avsnitt fyra "The end of the whole mess"
Avsnittet handlar om mänsklighetens undergång, ungefär. Historien berättas av Howard Fornoy, en framgångsrik filmmakare. Han pratar om sin bror Bobby, berättelsens missförstådda geni.
Jag vill verkligen läsa själva novellen, måste nog ta mig till biblioteket och leta efter den innom en snar framtid.

Serien är för övrigt baserad på ett gäng korta skräckhistorier av Stephen King, så alla avsnitt är fristående. Vissa är mer sevärda än andra.



Läs mer om serien: http://www.imdb.com/title/tt0481452/

Kommentarer
Postat av: Filip Karlén

Lät ju sevärt, ge mig dem i helgen!

2011-02-10 @ 18:05:05
Postat av: murmel

Det är sjukt sevärt, du får dem när jag kommer hem!

2011-02-10 @ 20:46:00
URL: http://skogsmurmeldjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0