Badass groda.

Kan ju direkt kasta mig in i bloggvärldens galenskap och lägga upp ännu ett inlägg.
Det finns en sorts groda som jag länge letat efter exakt vad det är för något, och nu tror jag att jag har hittat det.

Det är en skabbig, hårig groda "Trichobatrachus robustus"

Låt oss se vad Wikipedia har att säga om saken.

"The hairy frog is also notable in possessing retractable "claws" (though unlike true claws, they are made of bone, not keratin), which it may project through the skin, apparently by intentionally breaking the bones of the toe."

Yep. Det är en sjukt creepy, hårig groda som bryter sin egen tå för att få fram klor att skada fienden med.


http://en.wikipedia.org/wiki/Hairy_Frog




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0